Betalning mot faktura
Vid betalning via faktura samarbetar Payson med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer (endast företag). Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar om inte annat väljs vid köptillfället. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger. För att betala mot Faktura måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som utförs vid köpet. Företag som betalar mot Faktura måste vara registrerade i Sverige. Fakturan betalas enligt de betalningsinstruktioner som framgår på fakturan, via Plusgirokonto och OCR-nummer.
Vid försenad betalning skickas en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Det debiteras även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.
Vid betalning med Faktura/PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress du angivit vid beställningen.

Leveranser
Varorna skickas med Posten. Normalt skickas Er leverans till Ert närmaste Postombud . Ni får därefter sms/mail avisering med all information Ni behöver för att hämta ut Ert paket. Er beställning levereras normalt till Er inom 1-4 arbetsdagar. OBS! Beställningsvaror och större möbler levereras med hemleverans till gata eller trottoar (ej inbärning)
EJ AKTUELLT JUST NU!

Ej uthämtade paket
Skulle paketet inte hämtas ut, så returneras varorna till oss.För alla paket som inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 200 kr för icke skrymmande paket.
 Skrymmande paket debiteras extra med den reella frakt och returfrakt som vi betalat samt 200 kr i expeditions och hanteringsavgift. Eventuella påminnelser som uppkommer i och med att paketet ej har hämtats ut debiteras kunden. Sänds en ogiltig retur tillbaka till oss behåller vi varan tills kunden köpt en ny frakt av oss, inga återbetalningar görs till kunden om returen är sänd ogiltigt innan affären är löst.
Vid eventuella returer skall man alltid betala fakturan för att slippa påminnelse om returen ej hinner registreras hos vår returavdelning innan fakturan skall betalas. 

Reklamationer
Vi tar ej emot reklamationer p.g.a att kunden ej är nöjd med nyanser i färg m.m. då får du som kund själv betala returfrakten. 
Vi tar alltid tillbaka en vara om kunden ej är nöjd (inom 14 dagar fr.o.m. att kunden hämtat ut sin vara)

Ångerrätt/Öppet köp
Du har 14 dagars ångerrätt enligt konsumentköplagen. Enligt den lagen gäller också att varan ska återlämnas i oförändrat skick i originalförpackning. Du står själv för frakten tillbaka till Dalarö Hem & Sött  och även för transportrisken. Kontakta oss alltid via mail innan du skickar tillbaka varan.
Vänligen packa väl! Värdet på varan betalas tillbaka (ej frakten). Vid utnyttjande av ångerrätten står kunden för fraktkostnaderna. Observera att ångerrätten ej gäller specialtillverkade beställningsvaror, dessa köp är bindande!
Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar.

Transportskada
Informera alltid oss vid transportskada och skicka bilder på den trasiga varan samt emballage så fort som möjligt.

Miljön
Vitänker på miljön och återanvänder därför kartonger och emballage i största möjliga mån. Detta innebär att du som kund inte alltid får nya kartonger samt emballage med din leverans. Transport av varor sker i samarbete med Posten.

Bilder
Vi kan inte garantera att en vara som visas i butiken exakt återger de färger som den har i verkligheten. Hur färgen återges beror på inställningar i din dator.I en webbutik kan man aldrig till 100% visa hur en produkt ser ut med bara några bilder vad det gäller färg/material/nyanser m.m.

Force Majeure
Vi anser oss befriade från förpliktelsen att fullgöra nämnda avtal i händelse av naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer samt jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses eller undvikas. 

Personuppgiftspolicy/GDPR
Vi värdesätter din tillit och är glada över att ha dig som kund och respekterar självklart din personliga integritet. 
Vi sparar följande persondata om våra kunder: 

Kunder: Förnamn, Efternamn, Företag/organisation, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land, Telefonnummer.

Beställningar: ip-adress, E-post, , Person-/orgnr, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer.

En del av de uppgifterna överförs även till våra samarbetspartners, till exempel fraktbolaget som anlitas för transporten.
Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av de uppgifter vi inte enligt lag måste spara.
Enligt svensk lag måste orderunderlag sparas i sju år.

Cookies
Vi använder cookies. Dessa cookies raderas när du stänger din webbläsare. Om du öppnar ett nytt webbläsarfönster kommer då nya cookies att skapas. Vi sparar information i cookien såsom ett slumpmässigt värde som används för att skapa anonym statistik i vår webshop.
Vill du inte acceptera cookies kan din webbläsare ställas in så att den automatiskt stoppar cookies. Genom webbläsaren kan du också radera sparade cookies.